vineri, 6 noiembrie 2015

Obedienta oarba - Experimentatorul

Stanley Milgram reputat psiholog american evreu, de origine romana, face un test de intelegere a "supunerii oarbe" a oamenilor, care scoate in evidenta un lucru infricosator. S-a facut si un film artistic dupa acest caz.

Cand oamenii inteleg ca "trebuie" sa faca ceva, atunci fac, indiferent daca isi calca anumite valori personale in picioare si indiferent cata durere provoaca semenilor lor. 

Daca adaptam asta in orice domeniu al vietii, vedem exact aceeasi problema, la mesaj, pe care am descris-o in articolul cu folosirea creierului altora.

Pur si simplu din sute de oameni unul singur s-a ridicat si s-a opus practicii "tortionare" induse in experiment. Si acela a facut asta pentru ca avusese inainte o experienta dureroasa legata de electrocutare. 

Fiecare subiect al testului nu stia ca de fapt el nu doar face experimentul, ci el este subiectul experimentului. (asa suntem si noi in viata uneori)

Adaptand asta in religie, in sectarism, in mesajul lui Branham, vedem acelasi lucru. Oamenii pierd ceva pretios din ei insisi in acele momente. Isi pierd bunatatea. Pierd contactul cu ceea ce Dumnezeu a pus in ei. Pierd legatura cu viata sacra. Pierd conectiunea cu scopul vietii de a sluji, de a salva si ajuta pe altii nicidecum, nicidecum de a-i pierde, de a-i face sa sufere, de a participa la distrugerea lor.

Oamenii sunt manipulati atat de usor dupa ce ating un prag de "incredere" si fac ce "trebuie" intr-o supunere orbeasca. 

Pur si simplu faptul ca ei "stiu ca asa trebuie" ii fac sa nu se opreasca din a provoca durere semenilor.

Este incredibil. Eu nu stiu de ce ei aleg asta? Si multi sunt chiar mandrii si justitifica si cu versete biblice mai ales din Vechiul Testament.

Alti lideri religiosi si de la mesaj nu sunt exclusi.  

Ei au semanat in mod continuu ura impotriva celor care nu sunt la mesaj, iar subiectii, i-au tratat rau, nu prin prisma lor ca fiinte umane, ci ca obedienti orbi.

Este adevarat ca oamenii trebuie sa conlucreze, sa se mentoreze, sa fie buni ascultatori unii fata de altii, supusi unii altora, eu sunt primul care promoveaza asta, dar ele trebuiesc facute prin prisma sensului vietii, chemarii lui Dumnezeu, a parteneriatelor si evolutiei, cresterii in lucrurile bune, pozitive, constructive, iar cand acestea se deterioreaza, si cineva "il obliga" sa faca rau altuia, omul respectiv trebuie sa paraseasca imediat zona aceea periculoasa. Nimeni nu te poate obliga sa faci rau altora in mod intentionat. Nimeni.

Cei care nu isi ridica glasul atunci cand li se cere asta, devin sclavi.

Omul trebuie sa apeleze la constiinta, nu la obedienta, in acele momente de alegere. 

Daca nu o face, el devine o marioneta usor de manipulat in mainile altora. 

Pe limba noastra, as spune mai simplu, ca atunci cand un pastor spune de la amvon asa, de la sine, fara o judecata prealabila, ceva rau de cineva care nu e prezent acolo, si il injoseste in fata audientei sale, cineva ar trebui ca dupa adunare sa ii spuna liderului ca ce a facut el este un act de agresiune emotionala, un abuz asupra unei persoane care nu se poate apara. 
Ca este un act nedemn de un pastor cu pretentii etc. 

Apoi cu doi-trei martori si separat sa il mustre pe pastorul respectiv. Dar va face cineva sa ceva? Nu. De ce? Din cauza spiritului de obedienta oarba. 

Ei cred ca daca cineva de vaza a spus si facut ceva, nu e treaba lor sa se impotriveasca, ci doar sa accepte si sa actioneze ca atare. Veti vedea si in film asta.

E un simplu exemplu naiv asta, dar exista lucruri extrem de grave in multe adunari, si in alte locuri, nu vorbesc doar de mesaj. 

Eu vorbesc de acea valoare extraordinara pe care oamenii nu o folosesc in acele momente de cumpana, momente critice. O pierd, si actioneaza "la comanda" sau emotional prin frica. 

Acum eu inteleg foarte bine cum se nasc eroii. In momentele dificile ei folosesc acel lucru special din interiorul lor, nu stau ca niste supusi orbi si prosti. Ei folosesc constiinta si spun: NU!

Acuma vine dezastrul, la obedienta religioasa: Daca in lucruri simple, umaniste, oamenii au actionat atat de ferm, cu atat mai tare actioneaza cand e vorba sa creada ca "Dumnezeu a spus". Raman de neclintit in orbirea lor. 

Daca ei nu pot face nimic in cazurile de simpla umanitate, nu au cum sa faca ceva, cand sunt extrem de convinsi ca ce fac ei este "voia Domnului", "voia profetului, a mesajului". Intelegeti?

De aceea numesc eu "inchisoare" adunarile de la mesaj. Zsolt e un miracol. Fiecare om care iasa de acolo e un miracol deoarece de acolo nu se mai poate iesi. Psihologic vorbind, omeneste spus, nu exista nici o sansa deoarece intreg cadru cognitiv este format pe eroare si, teoretic, nu ai cum sa mai indrepti asa ceva. 

Restructurarea cognitiva este singura solutie. Nasterea din nou. Trezirea constiintei, psihologica, spirituala, morala cum vreti. Altfel nu se mai poate face nimic pentru cei de la mesaj. Dar aceasta trebuie sa fie alegerea celui in cauza. El sa asculte de constiinta lui daca nu cumva a fost ucisa si distrusa total de branhamism sau alte idei.

Cand era sa iesim de la adunarea lui Mera Romulus, prorocita a prorocit, a dat comanda tuturor ca "tot poporul sa intre in post si rugaciune ca sa distruga Domnul pe cei razvratiti" adica pe noi. 

Bineinteles ca toti au facut asta cu un zel greu de egalat. Cu bucurie!

Va imaginati vreo 30 de "pocaiti", urmasi ai lui Branham, autointitulati mireasa, alesii, sa se roage inflacarati, pentru distrugerea fratilor lor, fara ca aceia sa fi facut ceva rau? 

Daca i-ati fi vazut cum ne priveau, ce vorbeau de noi, ce mizerii scoteau din ei...Doamne, bieti de ei, acum realizez ca erau doar niste marionete manipulate, niste afectati emotional negativ si extrem mistic. Multi sunt oameni buni acolo dar sunt sclavi religiosi, nu sunt liberi cum tot spun ei.

Acuzatia era ca "de ce punem intrebari -ravratitoare- cu privire la moartea sinucigasa a lui Sorin si ne indoim de lucrarile lor". (De fapt, prorocita se razbuna ca ne-am permis sa ne indoim.)

Ma rog, din nou tot impotriva lor s-au intors niste lucruri si atunci. 

Ce vreau sa spun este ca dupa ani de zile ma intalnesc cu un amic dar membru tot acolo la ei in adunare si dupa cateva povesti, il intreb: 

"Mai omule drag, astea ca astea, dar am o intrebare. Cum de atunci voi toti ati inceput sa postiti si sa va rugati zile in sir sa ne distruga Dumnezeu pentru ca am pus la indoiala autenticitatea prorociilor de la moartea lui Sorin si ne-ati privit cu dispret, ne-ati alungat si ne-ati abuzat? Nu ar fi fost normal sa verificam impreuna lucrarile si sa spunem lucrurilor pe nume chiar daca am fi realizat ca au fost si greseli?" 

Stiti ce mi-a raspuns? "Domnul a vorbit sa facem asta si pastorul a fost de acord sa facem, eu nu am fost de vina."

Intelegeti acum?

Exact ce am mai scris si exact ce veti vedea in filmul Experimentatorul. Obedienta oarba, supunere josnica si o justificare deliranta: "Asa mi s-a spus. Nu sunt de vina". 

Da, dar constiinta ta unde este? 

Constiinta si Cuvantul lui Dumnezeu unde au disparut cand e vorba sa arati ca ai ceva real in tine?

In fiecare adunare din Romania au fost cazuri grave de abuz emotional, dispret fata de altii, lupte, manifestari de control abuziv, ura, dezbinare. 

Asta chiar vreau sa o prindeti si s-o judecati. Ascultati.
Oamenii nu actioneaza nici macar la nivel de constiinta, de simpla umanitate, CUM SA MAI VORBIM ATUNCI DE CUVANTUL LUI DUMNEZEU? Voi delirati cand spuneti ca aveti Cuvantul lui Dumnezeu. Delirati total.

Botezul in Nume furat de Branham de la "Jesus Only" si cateva explicatii diferite din Biblie, nu va da dreptul sa spuneti ca aveti Cuvantul. Si mai rau decat atat ca "numai voi il aveti". 

Pai oameni buni, se vede de pe Marte, ca nu actionati nici macar prin constiinta umana, ce sa mai vorbim de Cuvantul lui Dumnezeu?

Cica "ei au Cuvantul lui Dumnezeu." 

Nimeni nu stie cu adevarat tot ce e acela Cuvantul lui Dumnezeu. Cuvantul vorbit. 

Noi percepem doar cat reusim din ceea ce ne-a fost dat ca si Scripturi si sa ne limitam ca doctrina la ele sa nu fim inselati de proroci mincinosi si eretici, sa nu ne abatem de la Evanghelie. 

Totodata putem sa cautam dincolo de litera ei, experienta ei. Credinta ne ofera si experiente zilnice in multe domenii ale vietii, nu ne limiteaza la litera, dar nici nu face ceva clar contrar principiilor de baza ale Scripturii. 

Si fiecare dintre noi, in masura in care este serios si cautator perseverent, experimenteaza portii mici din Cer aici pe pamant. Se poate, si eu cred, caci am experimentat lucruri minunate.

Dar sa spui ca TU AI TOT CUVANTUL LUI DUMNEZEU? Da ce esti tu mai fir de iarba, abur trecator, esti tu Dumnezeu? Mai obraznicatura mica, tu nu stii descifra nici macar un vis de noapte, nu poti face pace intre doi oameni. Nu stii descifra nici viata umana, nici legi fizice vizibile, nu esti capabil sa decizi ascultand de constiinta ta umana. 

Cum poti fi tu atat de arogant si infumurat sa spui ca tu ai tot Cuvantul lui Dumnezeu? Cand spui asa ceva imi arati ca nu ai nimic decat iluzie si fantezie religioasa.

Doamne fereste in ce lumi bolnave si inchipuite traiti mai oameni dragi. Imi este o profunda mila de voi. Chiar imi este nu o zic ironic. Simt asta in mine.

Voi trebuie sa fiti in intunerec mare sa aveti asa pretentii absurde.

La mesaj, si in general in toate sectele extreme, exista o depersonalizare si manipulare a fiintei umane la o scara interioara profunda. 

La mesajul lui Branham aceasta mentalitate de obedienta oarba, mostenita de la el, a fost mereu adoptata si promovata ca fiind ceva normal. 

Si predicatorii romani au folosit tot ce e rau si negativ in Biblie (Iuda, Core, Datan etc) pentru a mentine starea de teama si de a fi imposibil ca cineva care vede ceva rau si fals sa mai poata intreba ceva. 

Cum cineva spunea ceva, era gata etichetat negativ. In toata lumea sunt asa nu doar in Romania.

Ei dau timp de ani de zile, exemple si o identificare atat de rea in predicile lor, incat nimeni de la mesaj nu are curajul sa iasa, sa se indoiasca, sa puna intrebari, deoarece nimeni nu vrea sa devina, cum ei zic, Core, Datan, Abiram, Iuda Iscarioteanul. (Cele 4 sperietori de ciori ale lui Branham si adeptii lui. Cele 4 fapturi moarte a lui Branham cu care manipuleaza adunarea.) Acesti lideri cand fac asa ceva in mod intentionat sunt niste lasi si sunt o scarba in fata intregului Cer, pamant si univers. Frica si amenintarea, nu iubirea si adevarul, este modul in care ei tin oamenii la mesaj.

Asta pana cand cineva s-a ridicat si in Romania si a zis: "Acel tablou negativ din mesaj este aplicat fals. Eu am dreptul sa ma indoiesc de ceea ce este incorect biblic si uman. Ba chiar trebuie sa o fac. Constiinta imi spune ca trebuie sa o fac, si o fac. Imi urmez inima, adevarul, nu amenintarile si falsurile branhamiste. Eu plec din secta asta falsa, bolnava, toxica, ipocrita si mincinoasa." Si a plecat.

Recitind predicile lui Branham, putem vedea ca el este un mare expert in obtinerea obedientei oarbe, prin infricari, amenintari subtile folosind plicticoasele deja tablouri cu Core, Datan etc. 

E si normal ca nu vor sa fim intelepti, ci prosti, cum altfel ne-ar putea manipula si constrange? Voi chiar nu intelegeti nimic inca?

E vorba de obedienta sclavagista, in care toti trebuie sa taca si nimeni sa nu isi puna intrebari.

Legat si de ce a spus Abel atat de frumos cu privire la "mesajul interior" mai vad ceva si anume ca aceasta obedienta oarba, este de fapt "demonul" interior al celor de la mesaj. 

Demon, care efectiv nu le da voie sa miste nimic, chiar daca la un moment dat, ei vad ca treaba miroase rau de tot in mesaj. 

Ei cred in mod gresit traindu-si propriile frici, ca daca parasesc mesajul sunt identificati ca personaje negative, pierd rapirea si sunt pierduti. Asta este raul cel mare facut oamenilor in branhamism. Tortura, amenintare psihica, transmisa subliminal.

Urmariti in film reactile unora care cu adevarat vor sa renunte la experiment, dar psihologul le spune putin autoritar: "Domnule nu poti renunta". 

Atunci aceia  intimidati, continua, stiind bine ca fac rau, dar totusi merg inainte. 

Dar faza e ca ei puteau sa spuna daca vroiau: "NU MAI ACCEPT SA CONTINUI, indiferent de angajamentul meu in acest experiment. Pa. Salut. La revedere."

Subiectii experimentului nu realizau ca a face ce le spune constiinta este mult mai important decat angajamentul pe care il aveau in respectivul experiment si ca de fapt ei se puteau ridica si pleca, indiferent daca psihologul le dadea voie sau nu. 

Ei credeau in mod fals ca "sunt obligati sa faca asta".

O validare din partea psihologului era egal cu zero in fata constiintei lor, dar ei nu realizau acest adevar puternic, care este de fapt forta tuturor lucrurilor bune din viata.

Ideea era ca psihologul chiar asta astepta, sa primeasca un raspuns peste argumentul lui. 

Dar ei isi traiau obedienta oarba, lasitatea, frica proprie. Stateau in propria mizerie si continuau sa produca durere si mizerie si altora, chiar daca celalat zbiera de "durere" dincolo. (era tot de al lor celalalt.)

Poate si Dumnezeu, asta asteapta din partea celor de la mesaj. Sa arate de partea cui sunt ei cu adevarat. Sa aleaga, sa decida prin adevar, prin valorile umane si divine, nu prin "experimentul-mesaj" al cuiva.

Psihologul astepta raspunsul unei fiinte umane conduse de constiinta, de logica, de umanitate. Dar nu a primit asta. 

Dupa asemenea experimente din film, puteti trage singuri concluzia. Asa e drept.

Filmul:


Experientele adevarate din 1962:



37 de comentarii:

  1. Imi place articolul. Imi vine in minte ceea ce tot repeta E.Frank: "" Trebuie sa facem,trebuie sa credem.."". Prin aceste comenzi venite de la ""centru"" le este furata oamenilor libertatea de a actiona si a lua hotarari proprii,adica de a traii Cuvantul pe cont propriu,fara sa astepte sa le spuna altcineva ce TREBUIE sa faca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai scris asta:

    POVESTEA ADEVĂRATĂ A UNUI PROFET FALS

    http://documentare.rightbe.com/documentare-spirituale-2/kumare-2011-documentar

    „Sri Kumaré este un guru iluminat din Est care a ajuns în America pentru a-şi răspândi învăţăturile. După trei luni în Phoenix, Kumaré a găsit un grup de studenţi devotaţi care îl îmbrăţişează ca pe un adevărat profesor spiritual. Dar, după barba lui lungă, ochii pătrunzători şi zâmbetul lui fără sfârşit, se ascunde un secret. El nu este real. Kumaré este Vikram Gandhi, un regizor american din New Jersey, care a vrut să vadă dacă se putea transforma într-un guru şi de a construi un grup de oameni care să îl urmeze. Acum, el este în conflict – va putea oare dezvălui adevărul acestor discipoli cu care şi-a petrecut atât de mult timp şi care caută de la el îndrumarea?”

    Acest documentar este un experiment social iar vizionarea acestui film a fost de-a dreptul cutremurătoare pentru mine. Se demonstrează cât de uşor pot fi atraşi oamenii în capcane spirituale şi ţinuţi prizonieri de nişte oameni care promovează „nimicul”, non-valorile. Noroc că totul a fost o înscenare şi „profetul fals” s-a revelat pe sine în final. Dar ce te faci cu aceia care nici măcar NU ŞTIU (atenţie la avertismentul către Îngerul Laodiceei) că sunt nişte profeţi falşi, nenorociţi, orbi şi goi? Acolo treburile nu se termină cu bine, ca în cazul celor aproape o mie de sinucigaşi de la Jonestown...

    Spre deosebire de Branham, acest „învăţător mincinos” Kumare a fost un lider adevărat, pentru că i-a învăţat pe oameni că nu au nevoie de vreun „guru” sau „profet” care să-i ţină în dependenţă religioasă şi emoţională faţă de ei. El nu a „crezut ca un lucru de apucat” să se creadă Fiul Omului, Absolutul, Omnipotenţa, Îngeri sau Mesia....

    Shalom
    Abel ben Adam

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte tare. Acum am inteles mai clar.
      Dincoace e problematic faptul ca oamenii creeaza in ceilalti durere fizica in mod intentionat. Din toate directiile gandirea ingusta sectanta religioasa si fara constiinta este distructiva.

      Este incredibil cum religia, branhamismul inclusiv, reuseste sa adoarma constiinta personala ori colectiva.

      De aceea si Pavel spune "Trezeste-te tu care dormi (in branhamism) si Cristos te va lumina" si mai cantam si

      Deșteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,
      În care te-adânciră barbarii de tirani
      Acum ori niciodată croiește-ți altă soarte,
      La care să se-nchine și cruzii tăi dușmani.

      Ștergere
  3. Obedianta prin constrangere si imbecilizarea religioasa se regaseste in toate bisericile si sectele religioase, dar in Branhamism este ridicata la rang de virtute. Nu degeaba a spus Marx ca: "Religia este opiul popoarelor"...

    http://www.adventomania.ro/index.php/arhiva-2014/11-trimestrul-i/9-de-la-opiumul-popoarelor-la-sevrajul-religios

    "Știind bine că un drogat este dependent de substanța pe care o consumă, iar pentru asta este în stare să facă orice (sau să dea orice), nu este de mirare că dealer-ii de droguri nu au cunoscut recesiunea sau criza. La fel, o persoană dependentă de fenomenul religios nu poate trăi fără biserică, iar pentru a-și procura drogul spiritual face orice: dă bani fără să gândească unde și cum sunt cheltuiți, înghite orice compromis sau gogomănie, crede orice i se spune, luptă pentru existența bisericii, face sacrificii."

    RăspundețiȘtergere
  4. Hai să îţi spun, Lică, cum e cu "pocăiţii" în frunte cu "proorociţa" şi cu Mera Romulus, care chipurile fac "magie neagră" căci în fond asta înseamnă încercarea de manipulare a forţelor universului în scopuri destructive.

    Nu că ar exista ceva ca o "magie" (albă sau neagră) prin care cineva poate schimba mersul lucrurilor după bunul său plac, magia este tot atât un mit ca şi "vindecarea divină" din diferite culturi. Că dacă ar fi fost o realitate, Isus ar fi vindecat pe toată lumea, dar după cum ştim bine, aceste lucruri nu au fost posibile, oricât ar repeta unii mantra "All things are possible"...

    Vreau să dezvălui acest mic mare secret pentru ca să înţeleagă fiecare cum "funcţionează" aceste lucruri şi ca să încurajez pe cei ieşiţi din sectarism, sau care doresc să o facă, dar se tem că poate vor urma "repercursiuni din partea lui Dumnezeu" pentru că au părăsit "credinţa cea dreaptă".

    Aşa cum vindecarea nu se face fără credinţa persoanei în cauză, tot aşa esete şi cu magia sau blestemele de orice tip, fie de la vrăjitor, de la preot, prooroc... Aceia pot cel emite o anumită energie (constructivă sau destructivă) prin gândurile, cuvintele, ritualurile pe care le fac. Trebuie ca această energie să pătrundă într-o persoană şi să rezoneze în aceasta, pentru ca să înceapă să manifeste lucrul dorit de magician. Aşa zisa REZONANŢĂ, când magicianul şi subiectul ajung pe aceeaşi lungime de undă. Este ca un staţie de radio care emite, şi noi avem radioul deschis şi acordat pe frecvenţa de emisie, atunci rezonăm, captăm şi transformăm energia transmisă. Dacă lăsăm însă radioul închis sau îl mutăm pe altă frecvenţă, undele trec pe lângă noi fără să ne afecteze. Aşa că aceşti maeştrii-vrăjitori sau vindecători au succes doar dacă noi ne încredem în ei. Credinţa este scutul nostru care ne protejează de energiile constructive sau destructive. În funcţie de ce alegem să credem (sau să nu credem), ne deschidem sau ne închidem la aceste influenţe. Desigur, vorbele "proorocilor" sau diversele "ritualuri" de exemplu de "dat pe mâna satanei" sunt poate înfricoşătoare şi par convingătoare, astfel unii pot cădea în frică sau "credinţă" că li se poate întâmpla ceva rău. Şi dacă chiar se întâmplă ceva, este nu din cauza "puterilor magice" ale vrăjitorului, sau pentru că "Dumnezeu l-a lovit" ci pentru că acea persoană singură a creat acele evenimente ce i se pot întâmpla.

    Cam atât despre asta, deci aţi înţeles, cei ce aţi ieşit sau vreţi să ieşiţi dintr-o sectă, trebuie să vă clădiţi în primul rând încrederea de sine şi să aruncaţi la gunoi fricile, obsesiile şi superstiţiile băbeşti.

    Shalom
    Abel ben ADAM



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inteles. Intradevar functioneaza legile acestea.

      Era si nebiblic din alt punct de vedere ce au facut ei, deoarece Dumnezeu nu pune oameni sa se roage atunci cand sa zic El vrea sa pedepseasca pe cineva, eventual pune sa se roage PENTRU A NU OMORI OAMENII NICIDECUM PENTRU A-I OMORI.

      Ei din ce ar trebui sa fie, adica mijlocitori, devenisera calai. Ce forme perverse ia religia cand e in mana unor oameni afectati psihic si emotional.

      Asta am vazut si la Branham.

      Emotiile lui, starile lui si ambitiile lui le proclama ca si "Voia Domnului". Asa a decazut el si a tras oamenii dupa el si de asta sunt si ei asa.

      Ce se intampla la mesajul lui Branham este declasat total. Nimic nu este in armonie cu viata si Cuvantul.

      La ei pur si simplu domina emotiile si starile lor si sentimentele lor profund religioase si le proiecteaza in exterior dupa nivelul lor de educatie, spiritualitate. (care se si vede cat de jos e)

      Ce am vrut sa scot mai mult in evidenta a fost acea obedienta oarba a oamenilor de la mesaj si modul penibil in care isi justifica actiunile dupa ce trece un timp si realizeaza ca nu au facut bine. Exact ca si in film. Nu au personalitate.

      Liderii lor i-au facut sa fie carpe, lasi, fara constiinta dar le-a dat iluzia falsa ca ei sunt "mireasa", "alesii Domnului" si "sa rabde si sa sufere ca va veni Domnul cu rasplata Lui si vor scapa din lumea asta rea si pacatoasa.".

      Nu ii respecta deloc cand ii manipuleaza in asa hal.

      Nimeni dintre ei nu a pus macar o intrebare "stati fratilor este corect ce facem? Noi slujim lucrarilor rele si distructive sau salvarii si lucrurilor bune ale Domnului?"

      Se pare ca am avut talentul sa identific eroarea inca de atunci. Dar i-am prins si cu minciuna poate scriu despre asta. E si funny ce s-a intamplat.

      Acum realizez ca o mare parte din "ce am suferit" la mesaj a fost pentru ca am avut curajul sa intreb si am fost pasionat sa citesc si sa cercetez. Si cand venise miscarea "cele 7 tunete", dupa ce am cercetat foarte atent, era evident ca mesajul lui Branham asta este dupa 1963 in viziunea lui: "trezirea miresei prin cele 7 tunete din apoc 10."

      Am intrebat pe unii pe altii, asa a inceput. Multi nu credeau si nu intelegeam de ce, deoarece o simpla citire atenta si facut un rezumat la Peceti si alte brosuri asta este raspunsul "corect", daca urmezi mesajul.

      Ma rog, ii las in pace.

      Ștergere
  5. Am mentionat in articol asta:

    "Ei dau timp de ani de zile, exemple si o identificare atat de rea in predicile lor, incat nimeni de la mesaj nu are curajul sa iasa, sa se indoiasca, sa puna intrebari, deoarece nimeni nu vrea sa devina, cum ei zic, Core, Datan, Abiram, Iuda Iscarioteanul. (Cele 4 sperietori de ciori ale lui Branham si adeptii lui. Cele 4 fapturi moarte a lui Branham cu care manipuleaza adunarea.)"

    Acum vad ceva foarte tare pentru mine:

    Cele 4 fapturi moarte ale lui Branham sunt cei 4 gardieni cu care isi apara mesajul: Core, Datan, Abiram si Iuda Iscarioteanul deoarece pe ei in foloseste mereu in argumentele sale in a tine oamenii la mesaj si nicidecum cele 4 fapturi vii care au adevarul, sacrificiul, intelepciunea si inaltimea spirituala.

    Realizeaza cineva gravitatea lucrurilor?

    Branham foloseste ca aparatori, gardieni ai mesajului sau, cele 4 fapturi moarte, Core, Datan, Abiram si Iuda Iscarioteanul ca instrumente de blocare, de intimidare, de teroare psihica si amenintare subliminala la nivel constiant si subconstient, asupra subiectilor, urmasilor mesajului, asa zisa "mireasa".

    Isus foloseste 4 fapturi vii adevarul, sacrificiul, intelepciunea si inaltimea spirituala sa isi apere mesajul Evangheliei mantuirii noastre.

    E incredibil ce se intampla dincolo de aparente, la acest mesaj fals a lui Branham. Va rog din nou ce mereu v-am rugat: NU CREDETI NIMIC FARA SA CERCETATI. DAR DACA CERCETATI SI AVETI DESTULE DOVEZI, ATUNCI CE VETI FACE?

    Va este frica de "cei 4 gardieni a lui Branham"?

    RăspundețiȘtergere
  6. Teofil.
    Core, Datan, Abiram si Iuda numai trupeste sant morti. Duhurile de razvratire care au locuit in ei sant si astazi vii. Acestia fie ca locuiesc in cei de la Mesaj, ori in cei de la exMesaj, ei oricum actioneaza poate mai puternic ca oricand. Nu cred ca numai Branham face referire la ei, ci cu totii sant numiti asa atunci cand parasesc vreuna din denominatiuni. Cei care au iesit de la penticostali se intorc impotriva penticostalilor, cei care au iesit de la Mesaj se intorc impotriva Mesajului, cei care au iesit de la Adventisti, Martorii Lui Iehova se intorc impotriva lor. Fiecare are argumente cu care sa-si justifice pozitia si decizia. Numai ca cu totii se justifica cu argumente impotriva grupului crestin din care au esit. Pe diferite bloguri se gasesc multe lucruri scrise, si chiar lucruri care jigenesc pe cei ramasi acolo. Oamenii care au iesit in entuziasmul lor, uneori gresit, nu tin cont de anumite lucruri. Ei uita ca acolo sant frati si surori care poate nu au capatat inca aceasi descoperire sau lumina ca cei esiti de acolo, si sant luati in aceasi oala cu cei care satau acolo pentru ca profita din pozitiile lor. Nu zic, sant multe lucruri bune pe aceste bloguri, cum este acesta, insa sant foarte foarte multe lucruri spuse anonim la adresa fratilor care in felul lor oricum sant copii Lui Dumnezeu chiar daca sant intr-o denominatiune sau alta. Nu am gasit pana acum pe nimeni sa-si ceara iertare pentru comportamentul sau, cu exceptia lui Zsolt. Am citit mult de pe acest blog insa tonul unora nu ma conving sa cred ca ei. Eu ma consider un penticostal nascut din nou, si nici nu am de gand sa-mi schimb credinta. Am cativa prieteni la Mesaj cu care ma inteleg bine si ne consideram frati in ciuda diferentei de gandire. Imi pare insa rau de fatarnicia unora care se plimba pe blogurile voastre si isi lasa amprentele caracterelor lor pur demonice, scuzati-ma ca scriu asa insa nu am alta notiune cum sa-i caracterizez. Se simte pur si simplu ura din cuvintele lor fata de toti aceia care nu cred la fel ca ei. Noi va trebui sa dam socoteala de tot ce scriem si spunem, si nu stiu daca cu totii au astazi curajul de a se aseza inaintea Lui Dumnezeu si sa-i zica: Eu am dreptate, iar celalalt este un fanatic religios si merita sa fie condamnat la pierzare. Se aminteste de Branham pe acest blog de mai multe ori decat de Cristos. Ceeace inseamna ca inca nu ati scapat de "contaminarea" aceasta. Vorbiti tot atat de mult despre el ca si cand ati fost la Mesaj, cu diferenta ca atunci ati fost pentru el, acum santeti impotriva lui. Faceti la fel ca atei, fiind ca nu cred in Dumnezeu mereu vorbesc impotriva lui. Pai, daca Branham e gresit, lasati-l in pace si aratai oamenilor ce este corect nu ce este incorect. Pe semne ca nici voi nu stiti ce este corect, fiindca nu vorbiti de lucrurile corecte. Repetati mereu ca un papagal ce au spus altii impotriva lui Branham. Daca santeti corecti, aratati calea corecta ca si altii sa va urmeze. Schimbativa atitudinea si fiti plini de dragoste fara duh de critica si condamnare, si branhamisti isi vor da seama ca s-a schimbat ceva in voi. Dar eu vad ca parasirea Mesajului de ani de zile, nu a adus in voi nici o schimbare caci santeti tot atat de dusmanosi ca si atunci cand ati fost acolo. Daca eu as fi un adept al Mesajului niciodata nu v-as urma. Nu santeti cu nimic deosebiti de ei, absolut de loc. Eu am auzit pe unii dintre ei vorbint cu dusmanie despre cei esiti din mijlocul lor, si va aud pe voi si nu pot face nici o deosebire. Santeti gresiti in ambele parti, si fara pocainta nu veti intra nici unul in imparatia cerului.Dumnezeu sa aibe mila si pe o parte si pe cealalta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca cei ce iasa de la Mesaj vorbesc mai dur cateodata pt ca sufera ca au fost atatia amar de ani inselati. Cred ca ai dreptate ca inca sunt contaminati dar asta e logic.Ai vrea sa fie ca sfintii pe pereti in un an doi ? Ca aia de la Mesaj nu is nici asa dupa 25 de ani. Eu spun sa fim ingaduitori si cu uni si cu alti.Si eu am fost mai dur cu ei. Imi cer iertare. Daniel.

      Ștergere
    2. Tot ce a spus Teofil se potriveste perfect branhamistilor si frankistilor.Noi doar am analizat ceea ce invata ei. Normal ca atunci cand ai o lumina mai mare iesi dintr-o secta care revendica totul pentru ea,si unde adeptii ei sunt plini de mandrie si aroganta la adresa altora crestini.

      Se vede ca ai pastrat fondul branhamist si vezi peste tot doar Core,Datan si Abiram. De ce ?Fiindca asa ai fost programat de cei din adunarea care o frecventezi. Apoi tot tu faci pe smeritul si incepi sa pozezi in victima.

      Victime sunt cei iesiti din groapa si mocirla branhamisto-frankista.Acestia sunt victimele unui sistem decazut in sectarism si fanatism religios. Nicidecum cei care cerceteaza lucrurile ,si cateodata raspund cu ironie la rautatea branhamisto-frankista,rautate izvorata din lipsa de argumente la subiectele ridicate pe acest blog.

      "" Se aminteste de Branham pe acest blog de mai multe ori decat de Cristos. "".

      Ai dreptate aici. In comentariile branhamistilor intalnesti doar referiri la Brnaham si la ce a spus el. Evanghelia lui Hristos nici nu mai produce interes.

      Lica aproape in fiecare comentariul accentueaza ca doar Isus Hristos este Calea,Adevarul si Viata. Spune clar ca pe langa ISus nu mai poti pune pe nimeni,fie el Branham ,Frank sau alt intemeietor de secte si miscari.

      Ștergere
    3. Teofil, multumesc pentru interventie. Te inteleg, ai in parte, dreptate. Stiu. Si eu am multe imperfectiuni, am inca probleme nerezolvate, am defecte, am iesiri putin necontrolate uneori, sunt om, intr-un cuvant. Am fost zeci de ani intoxicat cu nervii lui Branham. Dar sunt mult vindecat fata de mai demult. Incet incet vad progrese mari.

      Daca stii tu o metoda rapida care se potriveste tuturor prin care sa putem fi detoxifiati deplin de otrava sectanta, te rog sa-mi-o.

      Din pacate nu suntem Samantha cu bagheta sa fim chiar cum ne dorim, dar suntem intr-un proces bun de inoire, cred eu. Ar fi frumos.

      Dar aici nu invatam sa fim mai buni neaparat, sunt mii de resurse pe internet foarte bune pentru asta, sunt milioane de video cu predici foarte bune ce ne ajuta sa ne schimbam.

      Cred ca suntem mai buni fiecare cand aflam adevarul. Suntem sa stii. Dar fiecare e liber sa decida ce face cu viata lui. Nu sunt eu sau tu, in masura sa judecam pe cineva pentru alegerile lui.

      Putem judeca invataturile si pretentiile cuiva, asta chiar Cuvantul lui Dumnezeu ne cere. Asta chiar trebuie si tu si eu si urmasii mesajului sa o facem impreuna.Si ce e bun sa ramana in viata noastra si sa lepadam ce vedem ca Biblia nu confirma.

      Calea corecta este care a fost mereu si oamenii stiu. Trebuie doar sa revina pe ea. ISUS, nu Branham este CALEA.

      Unii au plecat de tot din religie atat de dezamagiti au fost cand au aflat ca Branham i-a inselat cu minciunile lui.

      Promit ca incerc sa fiu mai bun decat am fost si cat de repede sa imi rezolv toate minusurile. Nu uita sa te rogi si pentru mine. Multumesc.

      Ștergere
    4. Foarte corect! Și eu gândesc așa, nici o diferență intre cei de la mesaj și de la ex-mesaj!
      E o Rușine sa ieși din mesaj și să te comporți mai rău ca păgânii!
      Nu ne rămâne decât sa intrăm in Cristos! - INDIVIDUL ȘI CRISTOS.
      INDURAREA DOMNULUI cu fiecare!

      Ștergere
    5. Draga mea, stii de ce cred eu ca tu gresesti foarte mult?

      Hai sa iti explic de ce. Dar cu pace in inima iti scriu. Cei care sunt la mesaj, au pretentii enorme despre ei ca ei ar fi singurii alesi, ca ei sunt Mireasa, ca ei sunt graul, ca ei sunt predestinatii, etc.

      Pe cand cei care iasa de la mesaj nu au pretentii arogante despre ei insisi. Adi, Abel, si altii ii cunosc nu pe toti, si ei ca mine simpli crestini fara pretentii absurde traiesc normal oricum ei nu sunt datori cu nimic nimanui deoarece nu pretind ca ei sunt Unul la un Milion. Iar daca cunosti Biblia si dreptul juridic stii ca judeci ceva in functie de pretentia lui asupra lui insusi.

      Esti director, te judec prin prisma responsabilitatilor tale, esti femeie de servici, nu te judec ca pe director. Intelegi ce spun, da?

      Deci de pe Marte se vede ca voi nu sunteti Mireasa asa cum pretindeti. Asta este o falsitate. daca altul nu se crede si nu pretinde ca e Mireasa si nu stiu ce, dar isi vede de viata, se corecteaza, munceste, face bine altora el nu este fals. El este ceea ce este. Voi nu sunteti ce pretindeti, si asta va descalifica total.

      Unul pleaca de la mesaj devine alcoolic, ateu, budist, imi pare rau pentru el, dar asta nu face ca mesajul lui Branham sa fie adevarat.
      Nu are nici o legatura, nu formam o noua secta care sa pretindem ca nu voi ci noi suntem buni. Nu nu nici vorba. Isus e Salvatorul, nu Branham si Evanghelia este adevarata, nu mesajul lui Branham, asta e mesajul acestui blog.

      Ștergere
    6. Si cu Branham, nu era nici o problema daca gresea de milioane de ori chiar si in Cuvant. Dar cand pretinzi ca tu esti nu stiu cine si ai nu stiu ce descoperiri, aici apare problema.

      Nu cred ca vreunul ar fi parasit mesajul daca Branham ar fi fost onest cu Larkin, cu norul cu raul Ohio, cu Pecetile cu botezul si altele. Sa zica adevarul ca el nu a descoperit nimic dar crede ca e ok sa le adune de la toti si sa le puna impreuna dar nu ne obliga sa le credem sub amenintare ci ne recomanda sa le studiem si sa pastram tot ce e biblic, bun si folositor.

      Vezi? Este o cu totul alta situatie. Dar el a tipat, a urlat si a amenintat crestinii sa ii creada ideile lui. Aici Branham a decazut iremediabil. Pacat de el ca a avut momente glorioase si de mare impact.

      Problema lui Branham era ca daca ar fi fost asa sincer, atunci nu putea sa isi mai puna titlurile arogante de profet Ilie, inger, singurul mesager, Dzeu in trup etc.

      Asa noi ca si crestini suntem "obligati" de Biblie sa cercetam pretentiile oricui mai ales celor de marimea lui Branham, si adevarul sa fie biruitor. E simplu.

      Ștergere
    7. Ba chiar cu cat Branham a facut mai multe minuni sau ce o fi facut el cu atat pe el sa il cercetam mai mult sa ne aratam ca santem fideli Sfintelor Scripturi si lui Dumnezeu.

      Ștergere
  7. Dupa cum se vede , procesul de decontaminare continua pe acest blog, si asta se face doar prin harul lui ISUS CRISTOS, care a fost aratat ptr. cei pacatosi . Fratele penticostal ar trebuii sa vada ca cei care au iesit din secta branhamista, sint ca si GHEDEON , adica ei taie si distrug idolul american care i-a tinut in idolartie, asa ca o sa-i zic numele intr-o forma noua ; lasa sa se , aperebranham!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se apara jignind pa altii , cu cei patru gardieni sperietoare de ciori.

      Ștergere
  8. SMS astazi:

    Tu zici ca gardienii lui Branham sunt cele 4 fapturi moarte,care blocheaza subliminal Mireasa.
    Esti de acord ca Branham era un om simplu,nescolit de oameni,dar format de Dumnezeu inca din burta mamei sale,ca Isus.
    De aceea acest om simplu este magnific In vorbe Si fapte,ca Dumnezeu Insusi,adica este un profet MAJOR. E atat de simplu Si atat de magnific Incat tu nu-L Intelegi Si te poticnesti In EL .
    Bucuria nu se gaseste in lucrurile de pe pamant. Dumnezeu este sursa bucuriei.
    Secretul bucuriei este sa stii ca Dumnezeu este in control si ca face toate lucrurile pentru binele nostru.
    O zi plina de bucurie iti doresc!

    Raspunsul meu:
    Nu exista dovezi ca a fost profet major. Exista dovezi ca a mintit si a plagiat invataturi da unele interesante si frumoase. Dar nimic din astea nu dovedesc decat ca a mintit.
    Asa e, dar daca il vezi pe Dzeu in lucruri nobile si frumoase de pe pamant tot Lui ii dai slava.
    Deoarece El lucreaza cu noi aici pe pamant nu in Cer.
    O zi faina si tie. Multumesc.

    El din nou:

    Dovada ca a fost profet major, ca Moise si Isus este ca a trecut prin 3 trageri. Dar slujba lui include tot,de la inceput pana la sfarsit,adica Cuvantul vorbit care din nimic aduce In existenta veverite, Semnul Fiului Omului de la Abraham,ungerea Si trimiterea lui Isus Si Mielul care deschide Cartea cu cele 7 peceti. Omul uns,adicA profetul Ilie este Mielul care rupe pecetile si deschide Cartea.

    1 Ioan 5:11-13= Secretul Vietii veSnice este:" Dumnezeu ne-a dat Viata vesnica Si aceasta Viata este In Fiul SAu. Cine are pe Fiul Si crede In Numele Fiului lui Dumnezeu are Viata vesnicA". In predica " Sa iesim afara din tabara" 57 =Dumnezeu este DUH,UNUL SINGUR. Dar EL Se arata In trup pe pamant. Fiul este Persoana lui Dumnezeu pe pamant. Cine vede pe Fiul vede Persoana lui Dumnezeu. Mare este Taina.


    In Descoperirea lui Dumnezeu la pagina 7= Cuvantul este Dumnezeu,iar Cuvantul facut trup este Fiu. EL se schimbase pe Sine din chip de Dumnezeu In chip de Om. Chipul de Dumnezeu al Domnului este Sechina sau Slava sau Stalpul de Foc,care-L ascunde de oameni. In Stalpul de Foc Domnul este Dumnezeu,dar In chipul de Om Domnul este Fiul=Fiul Omului, Cristos,adica Dumnezeu InsuSi In forma de Om".

    In Astazi s-a Implinit aceasta Scriptura=188=la sfaraitul epocii Laodicea Fiul Omului va fi descoperit din nou,ca la Abraham,cu acelaai Semn,adicA Elohim In chip de om Intors cu spatele spre cort spune tainele inimii. Datorita identificarii lui Elohim cu Omul a venit In existenta samanta regala a lui Abraham". Cine primeste azi pe profetul Ilie in propriul lui nume dovedeste ca are viata vesnica.

    Raspunsul meu:

    Ilie nu vine la neamuri. Minciuna a fost demascata. Cine crede in Isus are deja viata vesnica si nu are nevoie de un altul deoarece El e singurul. Imitatori falsi pot insela pe cei creduli nu pe cei care isi cunosc Biblia.

    Intrebarea mea:
    Adica Branham este Dumnezeu in forma umana din nou?

    Raspunsul lui: Da, Branham este Dumnezeu In forma umana din nou pentru a se Inrudi din nou cu omul pentru a-l rascumpara =pentru a-l readuce In original.

    Intrebarea mea:
    Dar Isus a facut asta si in El am fost si desavarsiti. De ce am anula aceea si am avea nevoie de un altul? Ce nu a facut Domnul destul de bine pentru noi?

    Inca nu a raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  9. Aceasta gandire a acelui om e gresita.Cum poate sa fie un om Dumnezeu pe pamant fie el si prooroc sau altceva? Exact, in Domnul Isus am fost facuti deja desavarsiti dupa cuvantul din Romani.

    Unii ajung prea departe si afund tot mai mult in prapastia lor de idei proprii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema este ca mesajul lui Branham invata asta, mai ales din 1963 pana la moartea lui.

      Ștergere
    2. ""Cine are pe Fiul are viata,cine nu are pe Fiul nu are viata"". 1 Ioan.

      Nu scrie ca ""cine are pe branham are viata..."".

      Branhamistii pica in gropa duhului antihrist fara macar sa constientizeze asta.

      ___________________________________________________________________________

      "" ....adicA profetul Ilie este Mielul care rupe pecetile si deschide Cartea. "". Pai Branham cand a rupt pecetea a-6-a trebuia sa pice stelele din Cer si Soarele sa se intunece.

      "" 12 Când a rupt Mielul pecetea a şasea, m-am uitat şi iată* că s-a făcut un mare cutremur de pământ. Soarele** s-a făcut negru ca un sac de păr, luna s-a făcut toată ca sângele..."". Apoc.6

      Astia raspandesc niste invataturi pe care nici ei nu le cunosc.Fiindca nici Branham nu le cunostea. Le inventa dupa cum visa noaptea.Dar daca cunosti putina Biblie observi ca Branham doar vorbea din ale lui. Scotea versete din context apoi facea un ghiveci.

      Ștergere
  10. T-1
    Sant Teofil si va salut pe toti cu simpatie si prietenie.
    Am sa introduc aici un citat de la Lica Nemes, dintr-un comentariu precedent:

    "Daca stii tu o metoda rapida care se potriveste tuturor prin care sa putem fi detoxifiati deplin de otrava sectanta, te rog sa-mi-o. Din pacate nu suntem Samantha cu bagheta sa fim chiar cum ne dorim, dar suntem intr-un proces bun de inoire, cred eu. Ar fi frumos."

    Frate Lica si toti ceilalti, nu este nevoie de vre-o metoda noua de detoxificare, ci este nevoie de maturitate si barbatie. Atata timp cat aratam mereu spre altii, atata timp cat aruncam raspunderea pe altii nu vom face nici un pas inainte pe calea maturizarii. Sa acceptam ca cei ce au esit de la Mesaj, au fost amagiti. De ce anume au fost amagiti? Probabil pentru ca in locul in care au fost inainte nu li s-a dat hrana de care au avut nevoie pentru crestre, caci altfel ramaneau cum au ramas multi altii. TOTI aceia au decis sa urmeze Mesajul de buna voie si nu cred ca cineva i-a fortat. Nu cred ca cineva a urmat Mesajul impotriva vointei salei, impotriva constiintei proprii. Prin urmare multi ani s-au simtit bine in acel loc si vreau sa scot in evidenti siguranta pe care au avut-o. Dar dupa un timp si-au dat seama ca lucrurile nu stau in tocmai cum au crezut pana atunci si au urmat intrebarile. Dar conduatorii religiosi nu doreau sa stea de vorba cu ei fie ca le era frica fie din alt motiv. Noua lor convingere ca sant intr-un loc gresit i-a constrans sa ia o noua decizie, repet, nefortat de nimeni si nici impotriva propriilor lor vointe. Prin urmare au fost liberi sa aleaga intre a ramane sau a pleca. Si au decis sa plece. Dar dupa ce au plecat s-au simtit mai saraci pentru ca au pierdut 10-20 de ani intr-un loc gresit. Esind din acel loc nimeni nu a fost despagubit si fiindca li s-a facut o nedreptate fiecare doreste sa-si ia revansa, si fiecare doreste sa fie indreptatit iar ceilalti, amagitorii sa fie pedepsiti, sau macar rasplatiti pentru faptele lor. Astfel ori de cate ori au ocazia, acestia, pagubitii, pacalitii, arunca in ceilalti cu furie si dispret ocara si acuzatie. Probabil ca multi au rasplatit pentru paguba lor mult si indesat. Dovada este acest blog, si alte bloguri de acest gen, care nu prea are menirea de a aduce lumina asupra greselilor din Mesaj, ci de a cere cu voce tare despagubire si rasbunare. Spun aceasta din propria-mi experienta caci am facut la fel cand am esit din biserica incare am cresut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CORECT PUNCTAT. Nici că se putea mai bine! Domnul să te binecuvinteze, inclusiv pe toți de pe acest blog cu pricepere și înțelepciunea lui Dumnezeu.
      LA O MAI BUNĂ AUZIRE ÎN PACE ȘI DRAGOSTEA DIVINĂ!

      Ștergere
    2. Toti care va dati moralisti si ii atacati pe cei care au iesit de la """mesaj"",defapt o faceti sa ii umiliti pe acestia printr-un duh de superioritate . Daca ati fi sinceri si impartiali le-ati da dreptate acestora. Dar fiindca aveti simpatii cu Branham o dati intr-o smerenie falsa,va afisati in lupi moralisti si vorbiti de iertare,iubire de sine si alte lucruri pe care nu le cunoasteti .Daca le-ati cunoaste nu ati tine atata morala unor oameni care au cunoscut rautatea si intoleranta branhamisto-frankista. In esenta nu e nimic rau sa vorbim de iertare de exemplu,dar nu este potrivit sa spui asta unor oameni care au fost victimele unui sistem sectar agresiv.

      Cel putin in privinta mea ,nu este vorba de nici o iertare.Eu nu am ranchiuna pe nimeni personal.Aici e vorba de INVATATURA,de TEORIA care e ridicata la rang de REVELATIE,DESCOPERIRE. Pe mine nu ma intereseaza oamenii personal.Nu am vazut pe nimeni de pe blog fata in fata in viata mea. Sunt axat doar pe invatatura falsa si minciunile promovate sub titluri la superlativ : "" restabilirea tutoror lucrurilor, adevarul absolut, crede si nu cerceta..etc"".

      Iertarea este necesara acolo unde este ranchiuna,dispret,ura. Dar cand ne intereseaza strict o anumita invatatura si valabilitatea acesteia,de ce sa vorbim de iertare? Doar sa parem destepti si deasupra altora? Bineinteles ca in anumite comentarii suntem ironici. Dar cum putem fi daca in loc de argumente suntem loviti cu rautate,judecati si acuzatii?

      Ironia noastra este inteligenta,spirituala. Daca nu aveti inteligenta necesara sa o pricepeti,nu este vina noastra. Cand o sa raspundeti cu argumente serioase atunci o sa renuntam si noi la ironie . Mai ales ca va credeti ""Mireasa,Alesii ,detinatorii unicului adevar revelat...etc"".

      Ștergere
    3. Si inca ceva: Branhamistii parca incearca sa ne culpabilizeze sub masca ""iertarii"" si a faptului ca ""suntem mai rau ca paganii"". Ca sa vezi unde se poate ajunge daca cercetezi niste invataturi cu esenta de grandomanie spirituala: sa fi numit pagan!.

      Cand nu mai au argumente incep sa o dea cu smerenia falsa.Nu spun ca toti sunt niste prefacuti. Departe de mine acest gand.Unii chiar sunt sinceri si afectati de rautatea branhamista.Si chiar cred ca este necesara o iertare. Nu e nimic rau in asta. Dar cand incep unii sa ne spuna ca suntem mai rau ca paganii,sau ca avem neaparata nevoie de iertare de parca am avea ceva cu oamenii personal sau de parca am cerceta vietile branhamistilor,atunci se schimba datele problemei.Deja mi se pare o atitudine falsa,ipocrita ascunsa in spatele unei morale ce nu isi are locul pe un blog care cerceteaza pretentiile si invataturile lui Branham.

      Repet:In esenta nu e nimic rau sa vorbim de iertare,dar este ca si cum pe un blog s-ar dezbate probleme de electronica si ar intra cineva si ar incepe sa analizeze psihologic pe cei care discuta. Si ar cere la toti sa se conformeze dorintelor lui,altfel ""sunteti mai rau ca si copii mici"". Ar fi ceva ca nuca in perete.

      Ștergere
    4. Nu este nevoie de o detoxifiere pentru tine sau altii, dar pentru mine este.

      Vezi frate, trebuie sa fim mai finuti uneori, deoarece nu stii nimic despre viata, emotiile, trecutul, altuia si daca nu ai fost in papuci lui nu poti stii exact ce are nevoie sau nu.

      Eu am spus despre detoxifiere dpmd vedere si pentru mine este adevarat. Un exemplu. Inca atunci cand aud numerele cutare sau cutare imediat fac legatura cu ceva anume dupa cum Branham ne-a invatat. Asta este ceva toxic pentru mine. Pentru tine poate nu. E ok, dar da-mi voie sa ma detoxific.

      Eu sunt perceptiv sensitiv pe extrovertit ca temperament si asta inseamna ca eu analizez prin perceptie si absorb in acelasi mod si proiectez la fel.

      Simt profund si binele si raul, si tristetea si fericirea, atat in interior cat si ceea ce altii proiecteaza sau ascund.

      Daca tu esti inclinat analitic, si asa imi spune modul in care scrii, tu esti mai echilibrat ca logica si stabilitate emotiva decat altul, inclusiv decat mine. Tu nu simti, tu gandesti prima data, apoi, dar la mine e invers.

      Fiecare om are o personalitate diferita, provine dintr-un mediu sau altul, are temperament diferit etc.

      Stii cum cred eu este corect Teofile draga sa ne exprimam cand facem afirmatii de genul "trebuie" sau "nu trebuie"? Am mai scris undeva.

      Sa spui ca "e opinia ta" sau "dupa parerea ta". Asta la toti e valabil inclusiv mie. Vreau sa imi corectez acest aspect total. E un semn de maturitate.

      Am fost la un curs de psihologie pe comunicare si acolo am auzit ceva socant.

      Nu avem dreptul nici sfaturi sa dam daca nu ni se cer deoarece prin ce spunem putem determina actiuni si fapte cu consecinte nefericite. Putem indemna si eventual da sfaturi "light" de genul, eu "asa as face" in loc de "trebuie sa faci asa" sau "nu trebuie sa faci asta"

      Deci gandeste-te ca la mesaj nu doar ni s-au dat sfaturi ci s-a turnat otrava ani intregi in noi.

      Amenintari, abuzuri, jigniri, acuzatii mincinoase, barfe, respingere, dispret continuu....stii cum e? Se aduna in zeci de ani.

      Nu ma victimizez, deloc sunt si motivator in personalitatea mea, sunt foarte puternic si rezistent, dar pur si simplu stabilesc un diagnostic precis si transparent pentru mine. Dar sunt bine.

      Sunt foarte bine si fericit ca stare generala continua, si in proces de totala vindecare si detoxifiere totala pe anumite paliere. Vad o femeie cu parul scurt, inca o judec si ascund faptul ca o judec. Sau multe alte toxine de astea mostenite in branhamism.

      Mesajul cu tot ce este el si parea ca este a fost viata, familia si viitorul deplin al meu.

      Mai e ceva. Daca si iubesti oamenii aceia din adunarea ta ii ajuti faci tot ce poti sa ii vezi bine si fericit si ei iti fac asa ceva, este foarte dureros. Si daca asta continua apoi oriunde mergi la o alta adunare la mesaj, devine o povara imensa. Vezi ca desi ei nu se inteleg, sunt condusi de acelasi spirit rau. Pentru mine asa a fost. Foarte toxic. Pentru altii a fost devastator si distrugator.

      Vezi? Pentru unii a fost devastator, pentru altii grav, pentru altii rau, pentru altii asa si asa. Altora nici nu le pasa. Au plecat. Depinde si cat de mult ai fost implicat in mesaj emotional.

      Ștergere
    5. In primul rand sa renunte la minciunile lui Branham si la duhul de superioritate ,acuzatie si judecata la adresa altora credinciosi.Abia dupa asta pot fi luati in seama.Pana atunci ei vorbesc de pace ,dragoste,dar in realitate daca nu le convine ceva incep sa judece in stanga si in dreapta. Sunt doar niste demagogi de scoala noua,vorba lui Caragiale.

      Teofile iti repet:Daca tu te-ai razbunat pe diferite bloguri asta nu inseama ca toti sunt ca tine. Am vazut multe lucruri pe acest blog,lucruri pe care Branham le considera descoperiri,revelatii.

      Experienta ta nu este experienta altora.Crezi ca si cei de la seekthetruth.com posteaza pe YouTube doar din razbunare? Te inseli daca ai aceasta impresie. Sunt pur si simplu lucruri pe care nu le-am stiut,si care ne-au fost ascunse de cei care le promovau.

      Sunt bune sfaturile tale,pana la un punct.Apoi incepi sa pici in eroarea de a judeca lucrurile prin prisma perceptiei tale si a ceea ce tu ai facut pe diferite bloguri.

      Ștergere
    6. @Peter 2100.

      Ei nu pot renunta, deoarece minciunile lui Branham le protejeaza sentimentul fals de siguranta.

      Cand ei "apara" mesajul isi apara emotiile deoarece emotiile sunt singurul lucru ce il proiecteaza in scris si vorbe. Neavand dovezi, isi apara falsa siguranta din branhamism.

      Ei trebuie mai intai sa inteleaga ca Evanghelia este adevarata si SIGURA si ca Isus este Domnul cu adevarat si Jertfa Lui ESTE MAI MULT DECAT SUFICIENTA. Sa le creada ca realitate nu teoretic si ca pe langa acestea nu au nevoie de nimic altceva special pentru a ajunge in Cer, cu exceptia unei vieti personale traite conform cu principiile in care cred.

      Ei stand in mesaj, dovedesc ca acela e baza vietii lor si nu Cuvantul lui Dumnezeu original. Daca ar fi ancorati in Biblie, s-ar desprinde cu usurinta.

      Ștergere
  11. T-2
    Am fost arogant si dispretuitor fata de toti aceia care au ramas acolo si pe care i-am acuzat si i-am etichetata. Am fost sigur ca vor merge cu totii in iad pentru ca nu au esit impreauna cu mine. Dar timpul a dovedit faptul ca nu am avut dreptate. Incet incet ranile mi s-au vindecat si am putut privi cu pretuire la cei care au ramas loiali bisericii lor. Acum nu ii mai acuz, nu ii mai condamn, nu ii mai dispretuiesc. Cu ani dupa aceea un frate in varsta mi-a aratat calea dragostei pe care eu nu o cunosteam inainte, si mi-a spus ca iubirea de oameni incepe la mine. M-a invatat sa ma iubesc intai pe mine insumi. Mi-a aratat faptul ca nu pot iubi pe altii decat in masura in care ma iubesc pe mine insumi. El mi-a spus ca aproapele meu nu este fratele cutare, ci sinele care traieste in acest trup. Mi-a spus sa ma uit in oglinda si sa ma intreb daca il iubesc cu adevarat pe cu care stau fata-n fata. Desigur ca il uram de moarte pe cel care ma privea din oglida. Mi-a spus apoi sa spun celui din oglinda ca il iubesc. Nebunie, i-am raspuns eu. Asta ar insemna egoism. Nu, nu! - a zis el, ci daca nu te poti iubi pe tine insuti nu vei putea iubi nici pe altii. Nu vei putea implini porunca Lui Isus de a iubi pe aproapele tau ca pe tine insuti, daca te urasti si te dispretuiesti.
    Dragi anonimi, dragi exmesagisti, Lica, Abel, Behaitul si toti ceilalti. Va invit sa va uitati in oglinda si tot ce ati aruncat peste alti aruncati de asta data peste cel din oglinda. Daca nu aveti curajul, santeti fricosi. Pana cand nu il veti iubi pe persoana care locuieste in trupul vostru, nu veti putea iubi nici pe cel care a esit sau a ramas la Mesaj.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Subiectul asta cu iubirea de sine oare unde la-i gasit in Biblie ???Apoi dezvoltarea lui cu ajutorul oglinzilor chiar ca nu face sens deloc! Frate penticostal fa invitatii la studiul BIBLIEI,nu la imagini oglindite si imagini care amagesc.Nu de alta, da exmesajistii nu mai vor sa auda de imaginatii americane sau romane. Exemplul suprem de iubire i-l gasim doar la ISUS CRISTOS si acesta trebuie amintit si transmis la oameni, nu exemple cu oglinzi sau alte metode, care nu ajuta deloc. Lica , Abel si Adi nu sant fricosi,ci sint cei mai curajosi dintre cei care au iesit din cel mai .....reusit fals ....din crestinism !!!

      Ștergere
    2. Draga Teofil incerc sa iti raspund astazi daca reusesc.

      Totusi te intreb in ce actiuni sau vorbe am aruncat ceva asupra lor la modul personal? Faptul ca am scris anumite intamplari din trecut si le-am analizat, si in care multi au fost terorizati, abuzati, agresati si violati emotional si spiritual?

      Eu folosesc deseori fraza "in opinia mea" sau "dupa parerea mea" atunci cand e vorba doar de ceea ce eu cred. E intelept sa o folosim uneori, parerea mea. :)).

      O zi super binecuvantata teofil si tuturor pro sau ex mesaj.

      Ștergere
  12. T-3
    Lica, nu e nevoie de metode speciale pentru a va detoxifica. Nu santeti toxificati nici unul. Daca ati avut curajul de a iesi de la Mesaj, sa aveti mandria sanatoasa de sine ca ati putut invinge ceva ce v-a tinut robi, insa sa fiti atat de barbati maturi si respectati decizia celuilalt de a ramane acolo unde ii place lui cel mai mult. Nu de Mesaj trebuie sa va detoxificati, ci de mandria bolnavicioasa care va orbeste atunci cand e vorba de a respecta persoana altuia. Trebuie sa va insusiti un caracter care se bazeaza pe o cunoastere sanatoasa de sine. Daca stii cine esti, daca ai siguranta unei vieti pretioase rascumparata prin sangele Lui Isus, trebuie sa ai respect fata de celalalt care are acelasi pret in ochii Tatalui Ceresc. Voi cu totii santeti dispretuiti de ceilalti si din nefericire ati si crezut acest lucru, altfel nu ati fi constransi sa raspundeti cu aceasi moneda cu care ati fost si santeti nereu trataiti. Cei care au ramas la Mesaj, si va condamna mereu, ei trebuie sa faca acest lucru pentru a se simti ei in siguranta. Din nefericire ei isi cladesc siguranta pe suferinta altora. Faptul ca ei au ramas acolo nu le danici o asigurare ca ei sant pe calea corecta.
    Pentru a insusi o atitudine ferma si corecta fata toti ceilalti care nu se gandesc la fel ca noi, nu ajunge doar sa accepti un adevar care iti poate schimba cursul vietii, noi cu totii trebuie sa fim vindecati in interiorul nostru. In viata mea am citi foarte mult si am studiat foarte mult, insa nimic nu a adus o schimbare atat de mare in viata mea ca recunoastrea de vindecare interioara. Atitudinea noastra in diferite situatii ale vietii este dictat de starea noastra launtrica. Nu cunostintele schimba viata, acestea aduc ingamfare. Multi oameni nu prea citisera altceva pana ce au venit la Mesaj. Venind la Mesaj au citit predicile una dupa alta si au acumulat cunostinte multe pe care apoi le-au repatat fara a fi asimilat mai intai. Am intalnit oameni ce cunosteau Mesajul cu exactitate paragraful cutare din predica cutare, la pagina cutare partea dreapta/stanga sus/jos. Insa inima lor era rece ca ghiata. Repetarea in mod papagal, al mesajului, sau al oricarei doctrine denominationale nu da dreptul nimanui sa intre in imparatia cerului. Pot spune sigur ca acesti oameni prin cunostintele lor vor sa iasa in evidenta fiind ca sufera de o deficienta ce este un sindrom atat de raspandit in intreaga lume: respingerea. Cei respinsi se simt fara valoare, se simt mici si acumularea de cunostinte le da un sentiment fals de superioritate. Cei care cunosc argumente pro Mesaj se simt superior celor ex, cei ce cunosc argumente contra Mesaj se simt si ei la randul lor superior celor de la Mesaj. Este o atitudine incorecta in ambele parti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super. Zi-le Teofile ca le zici bine. Nota zece dinparte mea!

      Eu ti-am scris deja un raspuns mai lung, dar referitor in parte la ce ai scris prima data, nu la aceste lucruri, care le-am citit abia acum. Pentru ca raspunsul meu a fost unul mai lung si nu am vrut sa-l rup in bucati, l-am trimis lui Lica sa il faca articol, daca vrea.

      Shalom
      ABEL

      Ștergere
    2. Teofil, ai scris: "Voi cu totii santeti dispretuiti de ceilalti si din nefericire ati si crezut acest lucru, altfel nu ati fi constransi sa raspundeti cu aceasi moneda cu care ati fost si santeti nereu trataiti."

      Excelenta observaţie. Eu cred ca însuşi motivul pentru care unii au intrat la Mesaj sau au rămas mult timp acolo, este că nu au pus destul preţ pe ei înşiöi, s-au auto-devalorizat cu alte cuvinte. Nu Branham este de vină, el doar "reflectă" sau "materializează" anumite aspecte "întunecate" ale noastre, Despre asta vreau să scriu un articol mai încolo...

      Teofil, ai scris: "nimic nu a adus o schimbare atat de mare in viata mea ca recunoastrea de vindecare interioara. Atitudinea noastra in diferite situatii ale vietii este dictat de starea noastra launtrica."

      Perfect de acord. Şi eu văd tot aşa. Noi trebuie mai întâi să ne cultivăm pe noi înşine, să evoluăm spre o stare mai înaltă, doar aşa vom fi eficienţi. De multe ori, mă gândesc să încetez de a mă mai preocupa cu "Mesajul" şi "Branhamismul" pentru că simt că aceste lucruri nu mă zidesc cu adevărat. Şi Lică ştiu că este la fel, face lucruri mult mai frumoase şi utile (vezi blogul Viaţa în mâinile tale), apoi cursurile de leadership şi alte lucruri mult mai de preţ. Adi cred că s-a retras deja, aşa a zis, şi văd că nici el nu mai investeşte (sau risipeţte) atâta timp şi energie în direcţia asta. Suntem deci în cumpănă, neştiind cât vom mai continua în felul acesta. Dar pentru că vedem rezultate, şi că munca noastră nu este în zadar, o luăm din nou de la capăt, pentru că ne gândim la fraţii noştri în lanţurile sectasismului şi a fanatismului. Şi noi am fost aşa şi ne-am bucurat când am citit articole care ne-au scos din ceaţa misticismului. Dacă alţii nu vorbeau, poate ne lua mai mult timp până să înţelegem.

      Apropo de "starea noastră lăuntrică" de care ai amintit, ai citit articolul aceste în care am vorbit despre asta mai pe larg?
      http://mesajul.blogspot.de/2015/08/adevarul-gol-golut.html

      Shalom
      ABEL

      Ștergere
  13. T-4
    O alta deficienta vizibila din comantariile citite este NEIERTAREA. Este cea mai mare. Isus ne spune ca daca noi nu ii iertam pe cei ce ne-au gresit, nici noua nu ni se va ierta niciodata. Ba mai mult, noi insine il rugam pe Tatal ceres ca NU CUMVA SA NE IERTE DECAT ATUNCI SI IN MASURA IN CARE II IERTAM SI NOI GRESITILOR NOSTRII. Vor spune unii, ca ei au iertat. Sa nu va inselati singuri, iertatre inseamna sa nu mai repeti greseala celui ce ti-a gresit si l-ai iertat. Desigur te mai doare rana, insa daca repeti mereu nu faci altceva decat sa tot scarpini cicatricea ranii astfel incat rana in curand se va infecta in mod oribil. Neiertarea aduce moarte spirituala.
    Atat timp cat veti acuza mereu ba pe Branham, ba pe unul si altul nu veti putea fi vindecati. Ma tem ca unii sant deja atat de infectati fie de Mesaj, fie de contraMesaj incat nu mai pot ierta, soarta lor va fi inevitabil moartea, daca nu cumva sant morti deja.
    As dori sa trag un semnal de alarma pentru ambele parti. Cu toate ca Branham spunea Mereu ca Mesajul niciodata nu va putea fi o organozatie, multi totusi au facut organizatii din Mesaj. Branham mai spunea, ca fiecare trezire spirituala dupa organizare a murit chiar in acea clipa i-a adus si pe aceia sub aceasi condamnare la moarte care din Mesaj au facut oreligie. Dar desemenea este adevarat si pentru partea opusa acesteia. Cei ce sant astazi EXMESAJ (si unii sant chiar mandrii de aceasta) pentru ei asta a devenit o religie deasemenea. Este o organizatie Mesaj si este o organizatie ExMesaj, amandoi sant sub aceasi condamnare: morti si reci ca gheata. Branham stia ca propriul tabernacol va ajunge intr-o asemenea situatie.
    Dragi prieteni, va chem la o verificare a propriei voastre atitudini fata de Cuvantul Lui Dumnezue. Daca santeti la Mesaj, sau la exMesaj si nu ii puteti iubi pe cel din tabara opusa, viata voastra este in pericol si numai o adevarata pocainta va poate aduce pe cale adreapta. Sa va deau Dumnezeu Har.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teofile faci afirmatii care nu sant adevarate, ca cei care sant exmesaj sant condamnati, morti si reci ca gheata. Deci verificarea unor atitudini nu sant doar ptr. cei care sant ex mesaj ce si ptr. penticostali, apoi subiectul cu iubirea de sine nu mai trebuie dezvoltat , ca si asa avem prea multa iubire de sine. LICA si ADI au aceste bloguri ptr. ca ei iubesc pe rudele si prietenii lor care au nevoie de un MANTUITOR, nu de un proroc mincinos american.Deci fie ca DUMNEZEU sa ne dea HARUL SAU la toti (inclusiv la scris si la a da sfaturi)

      Ștergere
  14. Tocmai ca acest blog a adus multa lumina asupra asa zisului mesaj.Daca tu ai umblat sa te razbuni pe diferite bloguri asta nu inseamna ca toti sunt ca tine. Ai grija sa nu ii vezi pe ceilalti prin prisma persoanei tale,ca devii subiectiv si tendentios.

    Pot sa spun ca nu mai e nimic bun in branhamism,frankism,ca invatatura ma refer si nu la oameni. . Si mai ales in vremurile asta cand se descopera ca Branham a fost marele mincinos ,care a mintit audienta cu tot felul de experiente mincinoase,inventate. Este dovedit .Este demonstrat. De ce sa ne ascundem dupa deget ? Doar fiindca nu le place anumitor branhamisti sau frankisti?

    Si sa stii inca ceva: Ei adica branhamistii au intrat aici si ne-au facut in toate felurile ,aruncand asupra noastra doar acuzatii si judecati. Acestia care se lauda ca au adevarul absolut,revelat,descoperit,tocmai ei nu au stiut sa raspunda la anumite chestiuni care au fost ridicate pe acest blog. Si din frustrare ne judecau si acuzau cu toate relele posibile.

    Ti se pare normal ca in loc de argumente ,sa vina cu acuzatii si judecati?

    Vorba lui Lica: "" Biblia ne cere sa cercetam lucrurile,Pavel ne cere sa cercetam lucrurile,Dumnezeu ne cere sa cercetam. "".

    Doar inchizitorii moderni iti cer sa crezi ceva fara sa cercetezi.

    RăspundețiȘtergere

Omul intelept ataca idei, nu persoane. Asta este si legal si biblic.
Comentariile ce contin atacuri la persoana, defaimari, calomnieri, discriminari, rasism si limbajul neadecvat risca sa fie sterse.