duminică, 30 august 2020

E timpul lui Ewald Frank sa plece?

Cineva mi-a scris azi, "Am visat ca fr Frank dădea mâna cu toți, ca și cum vroia sa plece undeva."



Poate sa fie un vis premonitiv care sa ii anunte moartea. Poate ca nu. Precis ca multi ati avut asa ceva. Unele se implinesc altele, nu.

Dar daca se intampla, pot prezice că adunarile se vor sfarama in mare parte, deoarece fratii au promovat prea radical revenirea lui Iisus in timpul lui Ewald Frank si au conectat ideea asta cu o vedenie sau vis a lui Frank atat cu rapirea la cer cat si cu combina in lanul de grau. Ar fi un dezastru. 

Dar in opinia mea este inevitabil. Sper ca acest val care va veni sa aduca cu sine stabilirea adevarului in adunari si sa se faca pocainta si corectarea necesara.

Doamne ajuta pe fiecare.


"... tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună și orice laudă, aceea să vă însufleţească."


21 de comentarii:

  1. Sigur... Cu el în frunte.Fără el nu se poate ajunge la Dumnezeu. Atât de important se crede. Unde poate ajunge fanatismul și grandomania unora... Te doare mintea.

    De 58 de ani nu a mai "vorbit" Dumnezeu cu el, sau cine naiba ia vorbit atunci la 6 dimineața...sau poate sa saturat și autorul vocii de teologia frankista seaca și rece?

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca se refera la moartea lui.Vom merge la inmormantare in curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gândeam la ce scrie în articol: " deoarece fratii au promovat prea radical revenirea lui Iisus in timpul lui Ewald Frank si au conectat ideea asta cu o vedenie sau vis a lui Frank atat cu rapirea la cer cat si cu combina in lanul de grau. Ar fi un dezastru.". ;)

      Ștergere
  3. Ii fals totul. Dumnezeu nu e atat de limitat si nedrept sa-i ridice la ceruri doar pe cei care cred în Ewald Frank. Daca ar fi asa atunci Frank e mai important decat fiu-su Iisus Hristos. Unii nici macar nu gandescce promoveaza. O dau înainte ca vitele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corect. Daca e sa luam biblic cei care au parte de rapire sunt oamenii care au ceva in ei simbolul untdelemn adica ceva real in viata lor de crestin nu de apartenenta la culte sau secte. Ai ceva veritabil in viata ta de crestin? bun atunci vei avea parte de rapire cand va sosi. despre asa ceva e vorba nu de apartinere la ceva.

      Ștergere
    2. Da asa e. Fecioarele aveau untdelemn deci simbolul Sfântului Duh, cel care produce roadele lui. Nu scrie niciunde ca untdelemnul înseamnă teologie seaca si prezentata telegrafic. Doar o minte bolnava poate sa denatureze înțelesuri simple și evidente ale bibliei, înspre teologia lui nascocita de Branham apoi corectată și înfrumusețată de Frank.

      " Cuvântul adevarului" de care vorbește Pavel e tocmai imvatstura lui Hristos și ceea ce a făcut Dumnezeu în El.. etc.

      Nu are nici o legătură cu bâlbâielile și plagiatele lui Branham.

      Ștergere
  4. E doar un teolog și invatator mândru și orgolios în ceea ce crede și învață, până acolo încât ii desconsidera și injoseste pe toți ceilalți. Mare înțelepciune are acest autointitulat "rob înțelept". O "înțelepciune" ce nici macar nu are legătură cu spiritul bibliei. Poate cu trufia și atotsuficienta.. Dar în nici un caz cu înțelepciunea bibliei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Dacă adevărul nu se află prin orice formă de dragoste,atunci nu mă interesează să-l găsesc!"-M.Eliade

      Ștergere
  5. Sa nu renuntati la acest blog. Hiar daca nu sunt foarte activa pe aici, intru uneori si imi face bine sa citesc... M-am desprins de orice fel de religie si e foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Credinta in Cristos e un lucru bun din multe puncte de vedere, insa ciudat, cel religios poate fi periculos dar Cristos este un model de viata, gandire si traire care a inspirat miliarde de oameni sa isi faca viata mai buna.

      Am fost si eu tentat sa renunt sa imi bag picioarele in toate si toti, dupa esecurile de atunci, dar in final am decis sa continui credinta in El si sa ma bucur de multitudinea si bogatiile spirituale pe care aceasta le poate oferi.

      Pentru unii El este o istorie, insa ciudat, pentru mine reinvie bucuria profunda cu privire la slujba si misiunea Lui.

      fr Lica

      Ștergere
    2. Nu renuntam. :)
      Mai ales suntem incurajati cand primim multe marturii de la oameni minunati pe care ideile si informatiile din acest blog i-a ajutat decisiv la eliberarea de sectarismul toxic.

      Multumesc!
      fr. Lica.

      Ștergere
    3. Lideri de ai mesajului sant vinovati de faptul ca tinerii nu vor sa auda de Domnul ca ei cred ca Dumnezeu e ca si ei si se ingrozesc poate.Bravo pastorilor ati vorbit 30 de ani de taine si ca nu sunt 3 Dumnezei dar ati uitat sa faceti de cunoscut pe Isus cum e el cum gandeste el ce fel de om e, cum el e Domn de ce e asa si cum iubeste si schimba vietile.Ati facut din Dumnezeu un tiran rau sinebun ca voi.Ascultati pe Wurbrand mai mult inveti de la el de Dumnezeu decat de la toti branhamisti la un loc.Santeti supericiali si slabi fara spiritul lui Dumnezeu in voi orice cunoastere ati avea Dumnezeu este strain de voi si voi de El.

      Ștergere
    4. Bine spus. Asta e parte din blestemul lui Branham asupra celor care il urmeaza.
      Lica

      Ștergere
  6. Am crescut in familie "la mesaj". Am auzit toata viata mea predici de la mesaj. Am crezut o perioada...cat eram mai mica, dar mereu ceva mi se parea cam dubios. Majora fiind, am inceput sa imi pun intrebari multe, nu am gasit raspunsurile dar nici mesajul nu l-am mai crezut. Dar vreau sa va spun...asa cum atunci cand erati la mesaj erati convinsi de ceva, asa acum sunteti convinsi de altceva, si e doar o idee...sa lasati spatiu si pentru altceva in care veti crede mai incolo :). Adica, am inceput sa vad in unele tari mai dezvoltate, ca oamenii chiar daca nu mai sunt religiosi, unii nici pe biblie nu se bazeaza, au un spirit de altruism, egalitate, bunatate, intelegere mai multa fata de alti oameni, nu se lauda, nu se mandresc, ceva extraordinar :). Poate dumnezeu e ceva mult mai simplu, ceva ce e in noi, si se numeste binele...pur si simplu. Sa ajungi sa iubesti oamenii ca pe tine insuti, sa ajuti ori de cate ori poti..oare nu ar fi ceva divin? Mai conteaza atunci povestile si pildele de acum mii de ani? Poate da, ca au un rol in moralitatea noastra, dar au fost scrise tot de oameni..atat cat au stiut si putut exprima la timpul respectiv. Eu gasesc f multe lucruri utile in biblie, dar... sa lasam spatiu pt si mai mult..
    Poate omul evolueaza spre bine, nu spre rau, poate...poate...�� Ideea ar fi sa fim mai deachisi la idei, la posibilitati. Din pacate, si eu am observat ura si rautatea de la mesaj, chiar f tanara fiind, am fost si impliciata in cateva mici "incidente" in care am fost denigrata total pe nedrept si mi-am dat seama ca nu e in regula nimic absolut acolo, intre "fratii" de la mesaj. Sora mea care era 'nepocaita' s-a intors de curand la mesaj, si cam toti apropiatii vad o schimbare in rau la ea (agitata, rautacioasa), dar daca o contrazici cu ceva, se compara cu personaje pozitive din biblie, cu Isus, se simte "prigonita", iar pe interlocutor il considera personaje negativ din biblie, mie chiar mi-a zis la o mica discutie mai aprinsa.. "mustra-te Domnul duh necurat" :)). Nu sa ma laud, dar vreau sa precizez ca eu chiar daca nu am mai fost la mesaj, am dus o viata dupa valori morale normale, in timp ce ea era beata, etc.. si acum ea se considera un fel de Maria Magdalena care a ajuns un fel de la dreapta lui Isus sau ceva, doar pt ea acum "crede mesajul". Si multe altele...am mai avut cateva experiente care pt varsta mea de atunci, 12-17-18 ani, au fost traumatizante, dar acum imi vine sa rad si inteleg intr-un fel revolta voastra impotriva urii ai rautatii de la mesaj. I-am fost victima si eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tot eu (Ami Ella, din comentariul de mai sus). Si nu imi pun numele intreg doar ca sa imi "protejez" familia si persoanele despre care mai povestesc, nu pt ca nu imi pot exprima public opinia cu identitatea mea reala. Eu mi-am asumat toate parerile pe care le am, le stiu apropiatii mei. Si sa va mai povestesc.. tot asa..ca aproape orice familie "normala" la mesaj, si in a noastra, femeile cu tendinte depresive si ganduri suicidare. In special mama. Nu spun acum ca in alte familii care sunt ortodoxe sau alta religie, nu exista cazuri de boli psihice, dar nu ar fi normal ca la pocaiti sa fie mai multa liniste, pace, bucurie? Si nu depresie, schizofrenie, gand de sinucidere si negativism permanent?:( Imi iubesc parintii, si chiar le sunt recunoascatoare pentru multe lucruri, sacrificii pe care le-au facut. Dar ca si copii mici, nu cred ca era necesar sa asistam la episoade de "exorcizare prin rugaciune" care mai apoi oricum s-a finalizat cu internare la psihiatrie, mers la psiholog, tratament - care au dat rezultate mai bune decat exorcizarea, care probabil a traumatizat-o si pe persoana careia i s-a aplicat, si pe noi, copiii. Oamenii nu sunt perfecti, inteleg ca au facut si ei cum au crezut si stiut ca e 'bine' dar nu inteleg de ce vad asa de gresit 'binele' asta. De multe ori ma gandeam...copil fiind, de ce nu pot avea si eu o familie normala, cum vedeam la altii... cu mai multa voie buna, relaxare, optimism, incurajari... Si acum am o sensibilitate aparte pt copiii din familii de asa zisi pocaiti. Recent am vazut o familie care la masa f rastit spune unui copil de vreo 8 ani sa se roage.. ce e aia? Oamenii astia nu mai stiu de bunatate, de fapte.. doar stiu sa vorbeasca si sa repete niste expresii si niste ritualuri. Ma bucur ca n-am ramas la nivelul acela, ci sunt in cautare de mai mult si mai bine. Ami.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru impartasirea gandurilor tale.

      Printre multe lucruri mentionate problema psihica a celor mai multi de la mesaj e una reala.

      Sanatatea lor psihica si emotionala e precara, si Branham cu ideile lui, multe extrem de toxice si departe de Duhul lui Hristos, hraneste si alimenteaza nevroza din oameni iar Frank Ewald hraneste psihopatia din oameni, adica ii face ca treptat sa devina lipsiti de exprimarea sentimentelor nobile sfinte crestine si omenesti precum iertarea, toleranta, bunatatea, pacea sufletului samd.

      Oamenii de la mesaj au mari si grave probleme, dar nu o stiu. Draga Ami Ella, imi place ELLA -(era si numele mamei lui Branham). Daca ai vreun subiect poti scrie un articol si eu il public....nu cu gand sa ataci pe cei de la mesaj dar sa descrii si sa povestesti lucruri care ti-au facut viata nefericita si inrobita de mentalitatea de secta controlativa si manipulativa a celor de la mesaj. M-as bucura.

      fr Lica.

      Ștergere
  8. Multumesc, o sa ma gandesc la ideea cu articolul, singurul lucru pentru care sunt mai retinuta, e familia mea, la care tin foarte mult. Si totusi, sunt sigura ca fata de alte familii, la noi au fost probleme acceptabile, in sensul ca tatal meu a fost si prieten cu noi copiii, nu un fanatic tiran, cum am vazut in alte familii. Si mama mea a fost putin mai moderna, nu extrem de indoctrinata, dar tot a ajuns la depresie (probabil si de la copii multi, grijuri, lipsuri). Cum ar veni, daca nu eram "la mesaj" si nu se punea atata accent pe predicat si fixatii de mesaj negativist, am fi fost o familie normala si frumoasa :D. Ma gandesc la articol, nu vreau sa fiu extrem de subiectiva, sa se inteleaga ca doar lucruri rele s-au intamplat in familia noastra. Au fost probleme si greseli, dar parintii mei sunt oameni f.buni la suflet, si totusi... am avut de suferit din cauza "mesajului'.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E de inteles. Nu trebuie sa nominalizam sau sa atacam pe nimeni in articol, e vorba de povestea ta, despre viata ta, e important cum ai vazut tu totul - propria viata, emotii, durere, suferinta, bucurii, stari, trairi, temeri, frici - atunci si cum le vezi acum.

      Oamenii cauta raspunsuri la intrebarile pe care nu au curajul sa si le puna. recent am cunoscut o famlie minunata iesita de la mesaj....acum privesc in trecut si tot ce vad e TRAUMA, CONTROL SI DURERE. Am plans impreuna cu ei. Noroc ca am studiat psihologia si am putut sa le ofer sedinte de tratament emotional.

      Poate iesi o poveste frumoasa de viata din orice viata care a suferit candva. Si tu poti sa faci... partea 1, partea 2...si tot asa....cum te simti inspirata...

      Povestea fiecarei vieti conteaza! Si a ta e printre acestea.

      Fr Lica

      Ștergere
  9. Sâmbătă, 12 septembrie 2020 la 08:00 - 23:00 MDT
    Public · Organizat de The American Cynic Party
    Eveniment online
    Was the late US reverend William M. Branham a Prophet of The Most High GOD? Reverend Branham is considered by his followers to be a prophet and, specifically, the Messenger to the Church Age of Laodicea (the fulfillment of Rev 3:14), the Elijah prophet preparing the way for a second coming (Malachi 4:5-6) and the Angel of Revelation 10:7. So, was William Branham who his followers claim he is? We'll be debating that very subject as Message Pastor Jesse Smith talks to William Branham critic and BelieveTheSign founder Rod Bergen. I hope you enjoy!

    https://www.facebook.com/events/274089503906656?active_tab=about

    DEZBATERE PUBLICA iN SFARSIT UN BRANHAMIST ARE CURAJUL SA IASA IN PUBLIC SA IL APERE PE BRANHAM

    INTREBAREA E DACA ARGUMENTELE LUI SUNT SUFICIENT DE CORECTE CA SA IL SUSTINA PE BRANHAM, DESPRE CARE NOI NE-AM CONVINS CA E PROFET MINCINOS..

    RăspundețiȘtergere
  10. Am ascultat. E super. Urmasii lui Branham nu au dovezi, nu mai au scuze.

    In sfarsit un pastor smerit la mesajul lui Branham, care spune celor iesiti din mesaj ca ii respecta pentru ca au zel si dorinta de a implini porunca Domnului care spune SA PAZITI CUVANTUL si NU TRECETI PESTE CE E SCRIS.

    Oare nu asa ar trebui sa fim priviti si de catre ceilalti frati?

    Detinem atatea dovezi, zeci, sute, care arata clar esuarea lui Branham si ratacirea lui dintr-o slujba frumoasa de vindecare in una falsa in care s-a inaltat deasupra scripturilor si a fratietatii.

    RăspundețiȘtergere
  11. Sa plece odată, că ne tot aburește cu poveștile lui de acum 50-60-70 de ani și cu textele astea că el a umblat mult timp cu Branham în mașină și pe lângă mașină dar, culmea, Branham nu amintește deloc de el în predici ci doar de câțiva din anturajul lui.

    RăspundețiȘtergere

Omul intelept ataca idei, nu persoane. Asta este si legal si biblic.
Comentariile ce contin atacuri la persoana, defaimari, calomnieri, discriminari, rasism si limbajul neadecvat risca sa fie sterse.